RX100 VII

Akit egy átfogó vélemény érdekel, az nézze meg Philip Bloom filmecskéjét. Nyomokban macskákat tartalmaz:

Az én gondolataim: ki volt az az idióta, aki Micro-USB csatlakozót tervezett rá? Most komolyan, 2019-ben, öt évvel az USB-C után, még mindig ezzel szopatják a népeket? Röhej.

A kijelző fényereje… van kukucska (kereső, szemüvegben használhatatlan, egyébként meg… hát van), annak a fényerejét lehet automatára állítani. Ami jó, mert ugye az takarásban van. A hátsó kijelzőjét nem. Miért?! Marad az állítgatás, vagy egyszerűen nyélgázon hagyja az ember, és igyekszik nem arra gondolni, hogy csak úgy hussan az energia az akkumulátorból.

Ja, az apró akkumulátor… ezt mondjuk megértem, az egész szerkezet nagyon picike. Bár pont oda tehettek volna egy dudort, hogy a fogása is jobb legyen, meg egy nagyobb akkumulátor is elférjen.

A fényképezőgép tudja azt, hogy a képeket, videókat wifin (ezt mióta vágytam már) átküldi telefonra vagy PC-re. Van is erre egy dedikált gomb, amivel a telefonra át lehet küldeni az anyagot. Ezt a gombot át lehet konfigurálni egy csomó dologra, de arra pont nem1, hogy a PC-re küldje a képeket… Miért?!

Ha már import… nem tudtam rábeszélni a csicska Play Memories-t, hogy egyből a Nextcloud könyvtárába tegye a képeket, valamiért pár bizonyos könyvtárat (pl. a C:\users alatt nem, de a Desktopra igen, pedig az is ott van…) nem hajlandó használni. DE! Manuális importnál ki tudok választani olyan könyvtárat, amit az automata importnál nem2.

Őrületesen problémás törölni a fényképezőgépről, egyszerűbb formázni a picsába. Cserébe a wifis importnál nem is törli le azt, ami már importálva lett (gondolom para volt a megbízhatatlan wifi), szóval egyre kevesebb értelme van az egész wifis varázslásnak, marad a vezetékes bénázás, mint a múlt században.

Aztán… ezt nem is értem:

WTF?

Ezen mások is megütköztek, hogy mégis, mi a búbánat köze van a fájlrendszernek, a videók régiójához. Ez megint valami szonis faszság lesz, amit egyszer bekódoltak a kernelbe, és azóta senki nem meri átírni, mert már ők se tudják hogy miért van úgy. (Magyarázatokat szívesen veszek.)

Ohne GPS, meh. Oké, megértem, így is gyenge az akkumulátor, meg van rá megoldás, de akkor is.

Enyhén fostalicska optika… ezt tudja nagylátóban (RAW vs. jpeg, a RAW különösebb módosítás nélkül). Enyhén (lol) vignettál. Vagyis… szimplán nem lát ki az üvegen. Vagy csatakrészegen tervezték, vagy a marketingosztály már tervezi a következő változatot, ami majd már nem sarkalja le a képeket.

Ebből az is kiderül, hogy azért abból a 20 megapixelből bőven taknyol, görbít, nyomorít és vág a RAW -> jpeg konverzió sokán. Na mindegy, a végeredmény számít.

Aztán… sejthető, hogy Philip miért nem erőltette a 960 FPS-t.

Képkocka a fentiekből

Majd teszek még pár próbát, hogy hol az optimum. Bár én azért kibékülök ezzel az eredménnyel is.

Update (2019-10-10): ezen kiégtem, ahogy ma mondják.

“There is also a function called “Creative Style,” which is similar to Picture Profile. Either function can be used for both shooting movies and still images, but Picture Profile is designed to be used for shooting movies and Creative Style is for shooting still images.” (Sony)

Namost, nekem valahogy evidencia volt, hogy a PP az a videós, a CS az meg a fotós módban él. Mert… mert úgy van értelme. Legalábbis számomra őrületes elbaszásnak tűnik a jpg-re rátolni a videócskák beállításait. Jó, persze a RAW fájlokra nincs hatással, de lásd fent, a RAW úgy alapból használhatatlan profile nélkül, meg amúgy is, baromi nagy, blablabla, órákig lehetne elemezni, hogy miért, vagy miért ne.

Szóval az én esetemben az van, hogy ha videózni akarok, akkor baszkódás a géppel hogy PP1 legyen (azt már átállítottam értelmesre), aztán a fotóknál meg vissza, hogy ohne PP. Áh… lehet hogy ha alszom erre egyet, akkor találok más értelmét is, mint hogy megnehezítsék a szerkezet használhatóságát.

Szóval van egy rakás kompromisszum3. Hogy kinek vállalható, kinek nem, azt döntse el mindenki maga.

  1. Igen, gondoltam arra hogy majd a telefonról visszaküldöm, de azon túl hogy ez wtf, a telefonra nem küld pl. RAW fájlokat
  2. Megint egy program, amit csak megírtak, de soha ki nem próbáltak. Majd a felhasználók végigszopják a problémákat, jelentik, és a Sony talán majd javítja
  3. Meg érzi az ember, hogy már most tolják afelé, hogy vegye meg a következő verziót, amiben egy javított elbaszásért cserébe kap két újat.