Röviden: jó.
Hosszabban… no, ez egy másik történet.
Az első sokk most ért, ahogy átnéztem a “fotókat”. Hiába a szép, ultraszéles képernyő, a játék mindenképp csak a csökött, 1920×1080-as felbontásban menti a képeket, ami röhej. Főként azért, mert ezek szerint feleslegesen keccsöltem azzal, hogy összeszenvedjek egy-egy normális képet.
Ezzel el is érkeztem ahhoz a részhez, amiről keveset akarok írni, a hibákhoz. Hibát találni a játékban nem nehéz. Még PC-n se. Konzolon meg… hát, állítólag játszhatatlan.
A játék kb. félkész. Őrületes mennyiségű munka van benne, és őrületes mennyiségű apróbb hibát kell(ene) még javítani (ja, a konzolos kiadást hagyjuk, arról nem tudok nyilatkozni, ott alighanem előbb az őrületes mennyiségű alapvető hibát kéne kifésülni).
Nézzük a jó dolgokat, mindenféle szándékolt sorrend nélkül.
Az egyik, ami miatt sírógörcsöt szoktam kapni, az az, amikor a játékban feszt ismétlődnek a textúrák és assetek (sokszor egészen össze nem illő helyeken is). Ebben nagymester pl. a Deus Ex (talán a Mankind Divided, a fene se tudja már).
A Cyperpunk 2077-ben, bár rommá van graffitizve pár kerület, nekem nem tűnt fel az ismétlődés. Ismétlem, nem tűnt fel, bár nyilván van. Nekem ennyi már elég.
Ugyanakkor:
Mivel bőven akad efféle automata, megérte volna valami ügyeskedés, hogy legalább valamennyire egyedinek tűnjenek. Nagyon rontja a hangulatot a sok copy-paste masina.
Aztán a város… számos kerület, egyedi stílussal, építészeti megoldásokkal, hangulattal. Valódi sandbox, nincs az, hogy áll egy NPC egy fa alatt éjjel-nappal, egy szék sincs amire leüljön, de egy láda aranyat ad, ha megmentem a sárkányt a királylánytól. Hát lol.
Persze a játékban alapvetően nincs másképp. A boltosok éjjel-nappal a boltban ülnek, de az egyik konkrétan valami filmet nézett, ahelyett, hogy a vevővel foglalkozott volna (ötven-ötven százalék, hogy bug vagy feature). Sokkal hihetőbb, életszagúbb.
Az mondjuk cink, hogy ugyanazt a járókelőt fenyegetik napokon át, egészen amíg le nem lövöm vagy a járókelőt, vagy a fenyegetőket, vagy mindenkit. Gyanús, hogy ezt is átszabták volna olyanra, hogy a tippre kb. száz kis csetepaté ne egyszerre, hanem alkalomszerűen alakuljon ki itt-ott. Ha nem tervezték, akkor kellett volna.
Aztán a város… szép. Mármint… nem mindenhol.
De életszagú. Másol meg egészen élő. Itt van pl. ez a lányka, majdnem hihető taiji mozdulatokkal.
Vagy úgy általában, az egész város.
Nincs panaszom a karakterekre sem.
Aztán… a parádé, valószínűleg az egyik, ha nem a leglátványosabb esemény a történetben.
És itt alkalmunk lesz/volt meghallgatni a dalt is. Mármint… gondoltak erre, van “helye”a játékban: