A BKKV – Matáv balfaszsága

El kellett magyaráznom hogy pontosan mit is baszott el a Matáv1 és a BKK/BKV majomcirkusz társulata. Ha már ilyen szépen kitaláltam, akkor ide is leírom.

Elmegy Lajcsi a henteshez. Mondja szépen a hentesnek, hogy hentesbácsi, kérek egy kiló karajt, egy kiló lábszárat, azt a tepertőt, kolbászt, ezt-azt. A hentesbácsi szépen leméri, becsomagolja, és mondja is hogy “9500 lesz”. Lajcsi odaad egy ötvenest (igen, ötven forintost) a hentes bácsinak, aki megköszöni, elteszi a pénzt, nyugtát ad az ötven forintról, majd viszont látással (jó hétvégét, ésatöbbi) el is köszön Lajcsitól, és nyújtja neki az tízkilós csomagot.

Lajcsi viszont nem moccan, hanem szól a hentesbácsinak, hogy itt bizony baj van, ötven forintott adott a 9500 helyett, tessék jobban figyelni, mert nem teljesen elképzelhetetlen hogy lesz olyan, aki ezzel visszaél. Esetleg.

A hentes bácsi ahelyett hogy megköszönné hogy figyelmeztették, sebtiben húsvágó bárdot ragad, és “szórakozzálakurvaanyáddal te tetves kis köcsög, kitaposom a beledet hogy megemlegeted te kis csíra” szavak kíséretében, sértő szándékkal közelít Lajcsi felé.

Azért azt érdemes még megjegyezni, hogy a hentesbácsi olyan 100,000,000 euróért dolgozik (felkerekítettem, mert csak ennyit találtam: “A döntés értelmében a bank 54,5 millió euró értékben finanszírozza a projektet, amelynek bevezetése jövőre kezdődhet el. ” www.bkk.hu/elektronikus-jegyrendszerrol/ – jelenleg épp összeszarta – döbbenet – magát, 503-as hibát dob, de itt még megvan: web.archive.org/web/20151215000000*/http://www.bkk.hu/elektronikus-jegyrendszerrol/), amiért talán elvárható, hogy icipicit jobban figyeljen arra, hogy miafaszt művel.

Szóval ennyi volt az a kibaszott nagy hekkelés.

  1. Igen, tudom. Hosszú.

A BKKV – Matáv balfaszsága” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Na, nem jo a posztban a hasonlat! Mert az elbaszas ott tortenik, hogy az ugyfel kap egy tablazatot, amibe bele van irva, hogy mi hany forint. Odamegy a henteshez, es ker 117 kilo kolbaszt meg 2 tonna tepertot es megmondja a hentesnek, hogy ez bizony 50 forintba fog kerulni. A hentes meg elhiszi es oda is adja.

  2. Hát, az árakat a hentes mondta meg a rendelés alapján, kiadta hogy ennyit tessék fizetni, és utána minden ellenőrzés nélkül elhitte az ügyfél válaszát. Az, hogy validáció nélkül benyelték a kliensoldali választ, a valami hihetetlenül amatőr és minősíthetetlenül veszélyes megoldás. Egyszersmind rávilágít az agyatlan megoldásokra, amikből vajon mennyi az esély, hogy a backend is tele van baszva? Ugye… xkcd.com/327/

  3. Nem győzöm kihangsúlyozni hogy alapvetően elkúrt dolgokról van szó. Kb. mintha valaki ablakmosót tankolna… vagy nem is tudom… talán még a péhápépistike oldalak is fejlettebb példákat dobnak.

  4. Az van, hogy a linkelt oldal az szerintem a Rigo (a “magyar Oyster Card” — rigo.bkk.hu/) bevezetéséről szól, ez a mostani balhé asszem attól független rendszer (ha jól rémlik, akkor valamelyik skandináv ország mintájára).

  5. Ja, és nekem az a hasonlat jutott az eszembe, hogy ez olyan, mintha a szomszédom tolózárat szereltetne a tolóajtajára, és amikor odamennék, hogy “figyejjé, ez nem jó, mert *így* ki lehet nyitni”, akkor feljelente a g*cibe betörésért.

Hozzászólások lehetősége itt nem engedélyezett.