Ha ide kattintasz, akkor megtudod hogy hogyan lettem UPC-s

Avagy hogyan adjunk manapság divatos, de amúgy rettenet nyomi (értsd.: balfasz) címet. UPC HungarySzóval az úgy volt, hogy nekem ősidők óta prepaid (magyarul feltöltőkártyás) szerződésem van, mivel általában engem hívnak, én meg nem hívok senkit se, mert minek. Viszonylag boldog is voltam így, ám egy dolog jelentősen árnyékolta a mindennapjaimat, és az pedig a mobilinternet esetlegessége. Amikor épp nem volt fontos, akkor mindig döbbenet sebességgel száguldott az adat, ám amikor épp fontos lett volna megnézni hogy egy címre hogyan jutok el, akkor általában nagyjából csak annyira volt jó, hogy a hiú reményt táplálja. És sosem tudtam eldönteni, hogy most épp azért lassú beszarásig mert a Matáv Telekom hálózata az adott helyen és időben ennyire képes, vagy azért, mert már kifutottam az adatkorlátból.

Telekom SMS-ekAz állandó frusztrációból üdítő kiútnak tűnt az UPC ajánlata, különösen a (tényleg) korlátlan mobilnet. Én ugyan helyből nem hittem el, és elkezdtem átbogarászni a szerződéseket, ám hamar ráuntam, különösen, hogy épp az engem érdeklő (hármas számú?) mellékletet nem találtam (csak az üres helyét). Akkor sokat nem is tipródtam rajta, de teltek-múltak a napok, hetek, és lassan de biztosan elfogyott a feltöltőkártyámon lévő összeg. Jó pár napig tipródtam hogy mi legyen, de végül is átballagtam a közeli Telekomos izébe, hogy hátha hozzám vágnak valami kedvezőbb megoldást.

Amikor megérkeztem, akkor még örültem, mert egy darab ügyfél se volt előttem. Illetve volt, egy bácsi küzdött a sorszámkiadó automatával, láthatóan csekély sikerrel. Türelmesen várakoztam, egyszer csak végez, gondoltam én. Csöndesen vánszorogtak a másodpercek, a kongóan üres ügyfélszolgálaton négy-öt ügyintéző böködte elmélyülten a telefonját. A legközelebbi azért csak erőt vett magán, és olyan hangsúllyal, amit némi jóindulattal segítőkészségnek is lehetett értelmezni a “Na, sikerül?” kérdést intézte a bácsihoz. Nyilvánvalóan nem sikerült, de ez már egy másik történet. Hamar kiderült hogy mi volt a probléma (nem kellett volna a 06 a telefonszám elé), így magam is sorszámhoz juthattam.

Mivel ketten voltunk négy ügyintézőre (az ötödik eltűnt, talán a szervizes lehetett), így jogosnak éreztem a reményt, hogy most majd mindjárt szólítanak minket. Hát nem. Az ügyintézők továbbra is a telefonjukba borultak, feltűnően tudomást sem vettek rólunk. Felteszem azért, mert nem kapták meg a löketet hogy ügyfél van, lehet hogy műszaki okból, vagy eleve egy elbaszott szar a rendszerük, ezt nem tudom. Mindenesetre egy “pillanat, mindjárt sorra kerülnek” vagy valami jól esett volna.

Még mindig várakozásra voltunk kényszerítve, amikor két csitri is befutott és sorszámot is húztak. Alig nézték végig a kirakott telefonokat és bigyókat, máris hívták őket. Később kiderült hogy ők vásárolni akartak, ezért ők kerültek előre. A bácsit és engem kicsivel később szólítottak, én az “Ügyintézés” gombot választottam, gondolom az ilyen bajkeverőket nem akarják nagyon bátorítani.

Ahhoz már lusta vagyok hogy leírjam a beszélgetésemet az unott, kedvetlen és enyhén undok csajszival, külön post is kitelne belőle, de szerintem alapvetően nem az Ő sara az egész.

Nyilván nem meglepő, hogy ezek után egyből az UPC-hez ballagtam.

Ott is probléma volt a sorszámkiadóval, el nem tudom képzelni hogy mekkora számítási teljesítmény szükséges egy ügyfélmenü zökkenőmentes megjelenítéséhez, de az automata annyira lagolt, hogy szemlátomást kevés. Persze lehet hogy online a cucc, de valahogy nem tűnik túl zseniális megoldásnak.

Sorszámommal le is ültem, mert eléggé tele volt az ügyféltér, ám feltekintve azt láttam, hogy máris az én sorszámom világít. Legott oda is ballagtam a nekem kijelölt lánykához, aki kedves volt, vidám, aranyos és segítőkész. Erről is kár lenne sokat regélni, a lényeg, hogy hamar meg is kötöttem a számhordozásos szerződést. Péntekre ígérték hogy megtörténik a szolgáltatóváltás, türelmesen vártam.

Telekom kérdés SMSKözben megjött az érdeklődő SMS a Telekomtól, kissé mocorgott bennem a vágy hogy jól leegyesezzem a szolgáltatást, ám tartottam tőle, hogy az ügyintéző bánná, pedig továbbra is úgy vélem hogy Ő nem tehet semmiről.

Vártam ám a pénteket, mert kíváncsi voltam az átadás konkrét időtartamára, de nem tudom pontosan megmondani, mert izgalmamban fordítva tettem be a SIM kártyát a telefonba, de talán csak percekben volt mérhető.

Azóta nincs mesélni való, a telefon működik, a mobilnet is.

Kicsit árnyalta a képet, hogy tegnap már 23 perc és 23 SMS el volt használva a keretemből, de az lehet hogy időarányosan volt levonva, vagy nem tudom (ott még egy “vonalas”, budapesti telefonszám szerepelt mint az enyém), most meg nem tudom megnézni.

UPC-Timeout

Holnap kiderül, hogy hol tartok a miből.

You may also like...

6 Responses

  1. Lehel utca / Róbert Károly (“Hungária”) körút sarok. :)

  2. Nem tudom hogy hol van az Uniqa székház 😀

  3. Nekem az L csomag van. Ott van egy komoly ugrás sávszélben. Kétlem, hogy 150-el teper, de ha csak kétszeres az eltérés, gondolom észrevenni.
    Brač volt a mélypont, persze.
    (Jártál már az Uniqa székházbeli Café Frei-ben?)

  4. Én ebből válogathattam: https://www.telekom.hu/mobil/lakossagi/mobil_szelessav/tarifak/domino

    De amit műveltek, az után nem sok kedvem volt hozzá.

  5. Azon az ügyfélszolgálaton én is elszontyolodtam volna :)
    Nekem – részben historikus okokból – egy aránylag olcsó T előfizetésem van, és semmi gondom a sávszéllel. Utólag már tudom, az 1 GB, ami anno kockázatosnak tűnt, valójában rengeteg. Mindössze egyszer fogyasztottam 600 MB-ot, amikor 10 perc Youtube eredménye 400 MB adatforgalom volt a 47-esen (az tuti, hogy tűéles volt a kép).