JR Pass és társai.

jprassJR Pass

A JR Pass nagyon-nagyon jól jöhet egy hosszabb japáni út során. Ez alapvetően nem más, mint egy vonatbérlet, ami lehet regionális vagy az egész országra érvényes. Ez utóbbi természetesen jóval drágább. A mai napot arra szánom, hogy a legkevésbé rabló helyről rendeljem meg. Ugyanis ezt a bérletet csak Japánon kívül lehet megrendelni. Fontos, hogy ha az ember már betette a lábát az országba, akkor ez a lehetőség elúszott. A megrendelés során nem magát a bérletet kapjuk meg, hanem egy utalványt (nagyon szeretik voucher-nek vagy még szebben, vócsernek írni, hívni, de bakker, van erre magyar szó is), amivel el kell kocogni egy, a számunkra megfelelő időpontban valamelyik közeli beváltóhelyre. Ilyen beváltóhely a reptéren is van, így akár már onnét is ingyen lehet utazni 1

Jó, de felmerül a kérdés, hogy miért is kellene a drága bérletre költeni. Mert amúgy nem teljesen biztos, hogy megéri. Szerencsére mindent előre ki lehet számolni. Egy darab út Tokióból Osakába 15,900 Yen, és ez csak az odaút. Visszagyalogolni sokáig tartana, mert kb. 600 km, tehát visszafelé is  kb. 16,000 yen, ami így összesen majdnem 32,000 yenre jön ki, ami nagyjából annyi, mint az egyhetes JR Pass. Tokió – Hiroshima – Tokió út 2×18,000 Yen. Persze nem muszáj elhagyni Toikót, bőven van látni és tapasztalni való, de ha valaki mégis utazni akar, akkor nem nagyon van más lehetősége.

Tehát valószínű, hogy fog ám kelleni az a JR Pass, meg kéne venni. Az egyik lehetőség hogy az ember elsétál egy a magyarországi kiállítóhelyre, és ott megveszi, vagy szétnéz a többi között, mert lehet hogy olcsóbbak2, viszont a postaköltséget ki kell fizetni. Többé-kevésbé ugyanott lesz. A nagy kérdés az lesz majd, hogy egy- vagy kéthetes bérletet érdemes venni pl. egy  bő egy hónapos útra. Részemről amúgy végül is (megint) a besétálásos módszer mellett döntöttem, mert nagyjából útba esnek és a többi módszer se olcsóbb, így viszont azonnal kézhez kapja az ember a kincsét

pasmoPasmo, napijegy, vagy havi bérlet?

A helyi közlekedést is meg kell majd oldani valahogy. Alapvetően két lehetőség van: az utankénti fizetés és a napijegy. Egy (számomra) átlagosnak mondható út, ami az Asakusa – Roppongi állomások közötti utazás, az 190 Yenbe kerül (az árak a távolságtól függenek). Mivel vissza is kell jönni, miegyéb, ezért aztán ez nem feltétlen a legjobb megoldás hosszú távon. Viszont Pasmo kártyával lehet csipogni végig, és ha nem kell rendszeresen használni a metrót, akkor viszont az a legkényelmesebb megoldás. Legutóbb ezt választottam, hogy lássam, mégis milyen ez, de így kb. drágább volt az utazás.

A nekem leginkább bevált módszer az az  összvonalas napijegy, ami 1,5803  yen, és egész nap lehet zúgatni a metrón kb. bármerre. A havi bérlet már kicsit zavaros nekem, ja jól látom, akkor külön kellene vennem a Tokyo Metro és a Toei Subway hálózatára is, mert úgy lenne a tuti, vagy mindig el kéne sétálnom egy olyan állomásig, ahol legalább a ginzai vonalra fel tudok szállni. De nem is a séta a probléma, hanem hogy állandóan azon kéne törpölni, hogy pontosan most melyik vonalon tudok majd utazni. Bár ehhez azért van hivatalos segítség is, vagy akár a  google maps útvonaltervezője is.

Láb, jegyzet
1. Gondolom legalábbis, sose próbáltam ki, de elvileg így van. Aki ezen töri a fejét, az jobb ha rákeres a tutira.
2. Ami csak úgy lehet hogy kevesebb a kiállítási költség, mert a JR Pass ára mindig fix. Ha valahol olcsóbb ajánlat van mint az aktuális JR Pass árak átszámolva, akkor ott vagy tévedés, vagy sumkáság van.
3. Fontos, hogy csak ez érvényes mindkét nagy (Tokyo Metro és Toei) és a kisebb vonalakra is!

You may also like...