Crysis 2: első benyomások

Illetve egész pontosan az öcsém találta, de az nem volt olyan jó. Gyorsan talált egy másikat, az már egész élvezhetően futott a gépén, ezért megosztotta velem is ((Tudom, csúnya dolog a varezolás, de én már előrendeltem a Crysis2-t, így mérsékelt lelkiismeret furdalást érzek)).

A mostanában divatos marhaságoktól (az átugorhatatlan “Ehehennnviidiihhhah” EA logó és a szintén mellőzhetetlen Cryengine reklám) eltekintve már a menü is tetszett. Nem lagol (ezzel tett sírba pl. a Deep Space) és szép. Legalábbis nekem tetszik. Szerencsére Sajnos a játékban néha előbukkanó filmecskék, átvezető animációk kihagyhatóak nem hagyhatóak ki. Ez egy FPS könyörgöm, nem a 77 Magyar Népmese feldolgozása. Van benne pár “kréjendzsines” bug, töltés után nem egy NPC álldogáll dermedten, ez gondolom később már nem lesz. Illetve az se, hogy az átvezető animációkon a beszélők mindig engem néznek, ami igen fura fejtartást ad, amikor majdnem háttal állnak.

A játék indulása némiképp csalódás volt. A látványtól nem szartam magam alá, igaz nem a legjobb beállításokon játszottam, hanem az eggyel gyengébben, és így kocogott 18-30 FPS-el, ami AI ellen még elmegy. Tegyük hozzá, hogy a videokártya kivételével gépemben minden vagy öt éves, és így azért szép dolog tőle, mert azért rondának nem ronda. Bár az etalon, az MW2 még mindig jobban tetszik, ott a pályák hangulata sokkal meghatározóbb, sokkal nagyobb hatást kelt, még ha nem is mai gémről van szó. Az, hogy néha-néha belagol, az annak tudható be, hogy a az X2-es 4200+ -os Athlon gyakorlatilag folyamatosan koppra van járatva, erősen CPU cappos a gépem Egy GTX 285 lakik benne, amit anno azért vettem, mert akkor még az volt, hogy hamar veszek új CPU-t. Azóta eltelt egy év, és talán már csak egy hét, és tényleg megrendelem a.

Szóval a játék. Egész addig enyhe csalódással néztem a dolgokat, amíg az első idegent meg nem fojtottam. Ekkor derült ki, hogy lehet ám gyűjtögetni az idegenekből folyó ööö…. mondjuk úgy taknyot, amivel aztán lehet okosítani a nanoszuitot. Ez azért érdekes lehetőségeket ad, és némi értelmet a gyilkolászásnak.

Ami még tetszett az az irányítás. Az, hogy gombokra lett hegesztve az álca meg a bádogember mód, így sokkal dinamikusabban lehet váltogatni a különböző köcsögségek között. Persze ennek leginkább a multiban lesz jelentősége, mert az AI az AI, buta és rettentően kiszámítható.

A nehézség az átlagos szinten (már nem tudom mit választottam) kellemes, kényelmesen lehet irtani az eléggé bamba ellenséget, lehet haladni, de mégse érzem azt, hogy “gádmód”-ban vagyok. A lehetséges taktikázásoknak köszönhetően (eddig úgy tűnik, hogy nem csak egy útvonalon lehet haladni, hanem akad 1-2 rejtekút is) alighanem lesz értelme végigjátszani max nehézségen is, de már csak az új CPU-val, mert így néha idegesítően szaggat egy-egy pontnál szegényke.

Egyelőre úgy néz ki, hogy nem bántam meg, hogy megvettem. És akkor jöjjön az, ami általában a legérdekesebb egy játéknál. Az alábbi konfigon játszható a cucc, bár multiba menni ezzel szerintem felesleges:

CPUAMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4200+, MMX, 3DNow (2 CPUs), ~2.4GHz
OSMicrosoft Windows XP Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Szervizcsomag 3 (2600.xpsp_sp3_gdr.101209-1647)
Memory2 048,00 MB
Card nameNVIDIA GeForce GTX 285
Sound DeviceRazer Megalodon
game res1600x1200

Az új géppel ((Amit egyébként csak a Crysis 2 miatt terveztem venni))  új OS is érkezik, DX10 (11?) alatt elvileg még gyorsabb is lesz, nomeg hamarosan itt a végleges játék is, ami vélhetőleg még inkább optimalizált lesz.

You may also like...